torsdag 23 augusti 2012

arbetaroutfiten

Tja modekungar och trenddrottningar!
Idag visar jag er arbetaroutfiten. Den kan vara av största intresse tror jag.

 Hängselbyxor, skjorta, skor med stålhättor, verktyg, ett intetsägande halsband och matlåda. Det kommer man jäkligt långt på. Jag kom ända till bygget en bit utanför mitt hus.
 Hängelbyxorna är från H&M, jättebekväma och bra att arbeta i! Skjortan har jag ärvt och kedjan är från Ur & Penn, dit går arbetare ofta har jag hört.
 Skorna med stålhätta, så man kan sparkas, slåss och tappa saker som en riktig karl, är från Tyskland.
 Mina verktyg är alla gåvor. Tack tack. Hammare och mejslar. Allt en man behöver.
 Plåster. Råkade spika lite fel. MEN JA GRÅÅTT IT NAA UTAN PLÅÅSTRI PÅ DIRÄKT BARA!
 Heineken, öl för riktiga arbetskarlar!
 Matlåda är det bästa på en arbetares dag! Rågbröd med KORVIN. Alltid 10 poäng!
Termos med kaffe. Vet inte riktigt detta med motiven. Alltså. Vad är det? Jag brukar ha en riktig silverfärgad karlatermos men vet inte vad som hände. Var Frugan som packade matsäcken. Kaffe i alla fall! He e gott he!




Rosten är ett resultat av åtta års ARBEITAS. Det som inte dödar härdar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar