torsdag 17 maj 2012

jesusoutfiten

Kristi himmelsfärdsdag idag, 40 dagar efter påsk, och jag visar eder jesusklädseln. Särk, armband, bälte, krans, vin och bröd och där har ni vad som behövs! Det bästa med att vara modebloggare är att kunna visa hur enkelt allt egentligen är. Men så var väl Jesus också ganska anspråkslös till sin natur?

Låt mig börja med vinet - den viktigaste delen i Jesu utstyrsel. Rött vin, Rose Mount, från Australien. Fast importerat då och köpt på Systemet. Jesus hade åldern inne.
 
 Armband från H&M.
Bröd från Ica. Och särken, som egentligen är ett lakan, är köpt på Hemtex.

"Red Bull ger dig vingar", så nu kan jag gott flyga upp till himlen. Fast jag ämnar ta trappan.


Bälte från Cubus. Redan på Jesu tid insåg man vikten av DETALJERNA! Ett bälte kan göra så mycket!

Kransen har jag gjort själv, av vad naturen hade att erbjuda! 

Halsband med vingar, så att jag nu säkert kommer upp. FAST jag fortfarande ska trappa.
Och under färden bär jag brödet i en påse.
Okej, nu far jag, Stairway to Heaven! Hej hej! Take care!


Här får ni färdens soundtrack, var goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar