måndag 19 december 2011

den intellektuella outfiten

I år köper jag inte en enda julklapp, hugger inte en enda gran, äter inte en sked gröt, inget. Istället har jag dragit det intellektuella lugnet över mig och jag ska nedan visa er min outfit. För jag vet att ni bryr er.


En svart rock, hatt, glasögon, vin och böcker. Då kan inget komma ifatt. Rocken är från Monki.
 Hatten från Carlings och glasögon från H&M. Ger en lite respektingivande look sådär.
 En flaska rött från Systemet. Lite sött och gott och så. Godare än julskinka. Och en trave böcker. Såna där som skakar om din hjärna. Speciellt i kombination med vin.
Strindbergs Röda rummet, Konsten att läsa och skriva av Olof Lagercrantz, Dostojevskijs Brott och straff,  Ulf Lundells Jack och Selma Lagerlöfs Gösta Berlings saga. Från Adlibris, Suomalainen Kirjakauppa och ett antikvariat i Skåne.

1 kommentar:

  1. Sidu, klassiker! Försökte läsa brott och straff för några år sen men gav upp efter halva. Kanske man borde testa igen, lycka till! :)

    SvaraRadera